Najczęściej zadawane pytania | Skup GRB Nieruchomości Sp zoo

Najczęściej zadawane pytania.

Odpowiedź ukaże się kliknięciu na pytanie.

1Jakie nieruchomości nas interesują?
Interesują nas mieszkania, domy, lokale, działki oraz nieruchomości problematyczne. Takie jak: udziały w nieruchomości, nieruchomości z lokatorami, ze służebnością, dożywociem, komornikiem, przewłaszczone, z hipoteką. W skrócie – nieruchomości o każdym stanie prawnym.
2Jakie miasta obsługujemy?
Głównie skupiamy się na większych miastach, które są oznaczone na mapie, ale rozważymy zakup nieruchomości z mniejszych miast.
3Jaką kwotę płacimy za nieruchomość/udziały/itd.?
Nasza firma płaci 80% ceny nieruchomości z uregulowanym stanem prawnym, tzn. bez wad prawnych. Za udziały w nieruchomości płacimy 20-40% wartości udziałów. Za nieruchomości z lokatorem 40-50% wartości. W przypadku nieruchomości ze służebnością/dożywociem ok. 20-40%, w zależności od wieku służebnika/dożywotnika. Konkretne kwoty ustalamy indywidualnie.
4Jak wyceniamy nieruchomość?
Nieruchomość jest wyceniana metodą porównawczą. Tworzymy zestawienie cen sprzedaży nieruchomości o podobnych parametrach z bezpośredniego sąsiedztwa przedmiotowej nieruchomości. Uśredniamy wartość i proponujemy cenę. Nie pobieramy opłat za wycenę.
5Co potrzebujemy do wyceny i ile to trwa?
Do wyceny potrzebujemy zdjęć nieruchomości, numeru KW oraz informacji, które mogą mieć wpływ na wartość nieruchomości. Cała procedura odbywa się drogą meilową i telefoniczną. Nieruchomość oglądamy przed samym aktem notarialnym. Od momentu otrzymania powyższych, potrzebujemy maksymalnie do 12 godzin, chociaż najczęściej trwa to ok godziny.
6Jakich dokumentów potrzebujemy do sprzedaży?
Wszystko jest uzależnione od sprzedawanej nieruchomości i jej stanu prawnego. W każdym przypadku ustalamy to indywidualnie.
7Jak wygląda finalizacja transakcji?
Spotykamy się u notariusza z kompletem dokumentów. Podpisujemy akt notarialny i wypłacamy środki.
8Gdzie podpisujemy akt notarialny?
Umowy staramy się podpisywać u notariuszy zlokalizowanych blisko sprzedawanych nieruchomości.
9Jak wypłacamy cenę sprzedaży?
Preferujemy przelew natychmiastowy - środki na rachunku w kilkanaście minut. Dopuszczamy również depozyt notarialny lub transakcję gotówkową. Jesteśmy elastyczni.
10Kto płaci za notariusza i PCC?
Nasza firma ponosi koszt notariusza i podatku od czynności cywilno-prawnych.
11Ile czasu dajemy na wyprowadzkę po sprzedaży?
Tyle ile potrzeba. Jedna osoba potrzebuje 2 dni a druga 3 tygodni. Wszystko jest kwestią do indywidualnego ustalenia.
12Co z zadłużeniem i obciążeniami na hipotece?
W pierwszej kolejności spłacamy zadłużenia i obciążenia z kwoty zapłaty. Pozostałą kwotę przelewamy na rachunek klienta.